3/2/09

LA HISTÒRIA AMB PLAYMOBILS

Qui no ha jugat amb els playmobils? Una joguina mítica i que ara torna a captivar a molts nens i nenes. La joguina ha anat evolucionant però sense perdre en cap moment la seva filosofia. El seu creador és l'alemany Hans Beck que va morir el el passat 30 de gener als 79 anys.
Va començar a treballar a l'empresa Geobra al 1958, per concentrar-se inicialment en maquetes d'avions, maquinària i vehicles industrials. Tretze anys després de començar la seva carrera, l'empresa el va destinar al departament de joguines, amb l'encàrrec de desenvolupar una nova gama de productes per a nens.
La seva primera figura mesurava 7,5 centímetres, era fàcilment manejable per una mà infantil i movia braços i cames. D'aquí va sorgir la idea de convertir aquest prototip en una criatura dotada d'una gran versatilitat, d'adaptar-se a qualsevol situació i professió, siguessin ciutadans occidentals, indis o vaquers.Geobra és l'empresa que fabrica els palymobils i compta amb 3.000 treballadors, que exporta els seus ninotets a 70 països dels cinc continents.
Si us agraden els playmobils us recomanem un llibre que va publicar fa uns anys l'editorial SM. La historia con playmobil de Richard Unglik
Ara aquestes joguines s'encarreguen d'explicar la història de la humanitat en aquest llibre. La historia con playmobil ens parla de la prehistòria, l'antic Egipte, la roma imperial, l'edat mitjana , el descobriment d'Amèrica fins a l'actualitat. El més destacable son les imatges del llibre amb els mateixos playmobils com a protagonistes.
Llibre curiós i entretingut i dedicat a tots aquells que en algun moment de la seva vida han jugat i han passat moltes hores amb aquesta joguina. També servirà als més petits a conèixer la història d'una forma més entrentinguda.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

jo en tenia de petit! quins records!

jomateixa ha dit...

Si, quins records. Quan les meves filles van tenir edat, vaig recollir els meus i del meu germà que encara estaven en bon estat i els van agradar tant que ara ja en tenim una veritable població.
Confesso que de vegades encara passo bones estones jugant-hi.

Anònim ha dit...

Jo sóc també de la generació playmobil i m'agradaven molts més que els pin y pon. Tenia l'escola, l'ambulància, el bus, la barca, el cotxe, el parc d'atraccions. Em muntava una ciutat ajuntant els complements pin y pon a la sala de la meva casa en temps de vacances. Tenia a mumare desesperada amb tant merder hehe