6/2/09

SIRI HUSTVEDT PER PARTIDA DOBLE

Elegia per un americà i Allò que vaig estimar són dues novel·les de Siri Hustvedt que s’han publicat ara a casa nostra.

A Elegia per un americà publicada per Empúries són els diaris que va escriure el seu pare poc abans de morir. Abans de morir el seu pare li va demanar permís per a treballar amb els diaris que havia escrit on es barreja la soletat, secrets familars....
Per una altre banda a Allò que vaig estimar publicada per Angle és un 'thriller' psicològic que tracta de l'amor, de la pèrdua, de la traïció i de la creació artística. El protagonista d’allò que vaig estimar és l'historiador de l'art Leo Hertzberg que passejant per les galeries del SoHo (Nova York), queda fascinat per un quadre i comença a buscar-ne l'autor.
Entre els dos homes sorgirà una profunda amistat que els unirà per a tota la vida, tant a ells com a les seves famílies. Trenta anys després, en Leo recorda la seva vida: el seu matrimoni, la seva amistat amb en Bill, el pintor; el naixement d'en Matt (el seu fill) i el d'en Mark (el fill d'en Bill), les segones núpcies d'en Bill amb la Violet, el seu èxit dins del món de l'art... i poc a poc anirà ens anirà desvelant foscos secrets guardats durant massa anys.
Siri Hustvedt ha publicat diversos assaigs sobre art i literatura. Actualment està casada amb l'escriptor Paul Auster.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Del d' ALLÒ QUE VAIG ESTIMAT se n'ha parlat molt als fòrums (en general bé). me'l vaig comprar i l'he començat. M'està costant força, però continuaré a veure si millora.