7/11/09

ESQUIVANT LA MORT. Josh Bazell.

Editorial: Bromera/ Anagrama
Pàgines: 281

Josh Bazell ha debutat amb força èxit amb la novel•la Esquivant la mort. Ho ha fet amb una barreja de thriller i humor amb un menú literari que compta amb la màfia i la medicina com a principals ingredients. Per ser el primer menú que ens ofereix Bazell,la resposta dels lectors ha estat molt bona , com també de les crítiques.
'Esquivant la Mort' es publica en català a Bromera i en castellà a Anagrama amb el títol de Burlando la Parca.
Josh Bazell ,és en l’actualitat a més d’escriptor, metge resident a San Francisco. Va començar sent guionista de pel•lícules per pagar-se els estudis de medicina i també va treballar per al metge forense del Deparatament de la policia de Nova York, fet que li va donar tot un seguit de coneixements que després ha aplicat a la novel•la.
La novel•la explica la història Peter Brown, un metge resident en el pitjor hospital de Manhattan, que amb el seu nou ofici deixa enrere el seu passat d'assassí a sou de la màfia.
El protagonista decideix ser metge per compensar els morts que ha provocat amb la seva antinga "feina" com a mafiós.
La complexa identitat del protagonista trontolla quan ha d'atendre Eddy Aquillante, un pacient amb càncer d'estómac que també té un passat fosc, i al qual haurà de salvar en un temps rècord si no vol ser delatat.
Esquivant la mort ha estat comparada amb sèries com House i Los sopranos. Aquesta novel·la també serveix perquè, Josh Bazell critiqui el sistema sanitari americà i el sistema d’enriquir-se que tenen les asseguradores i corporacions farmacèutiques. El ritme de la novel•la és molt cinematogràfic, i potser per aquest motiu, l'actor Leonardo DiCaprio, a través de la seva productora, ha comprat els drets per adaptar-la al cinema.

3 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

pinta molt bé

Anònim ha dit...

Has fet que m'entrin ganes de llegir-lo... el teu comentari m'ha permès fer-me'n una idea del que em trobaré. Segueix recomanant-nos llibres interessants... m'ha agradat visitar-te! ricard mirabete, del blog última ronda

Anònim ha dit...

Has fet que m'entrin ganes de llegir-lo... el teu comentari m'ha permès fer-me'n una idea del que em trobaré. Segueix recomanant-nos llibres interessants... m'ha agradat visitar-te! ricard mirabete, del blog última ronda