4/9/10

TENS UN E-MAIL; COM ESCRIURE CORRECTAMENT CORREUS ELECTRÒNICS.


La guia imprescindible per redactar correus electrònics eficaços
Teresa Baró
Columna
160 pàgines

Com hem d'escriure un mail? Quines són les normes bàsiques per escriure correctament un missatge electrònic?
L'objectiu d'aquest llibre és oferir una metodologia per aconseguir els millors objectius amb el mínim temps possible i alguns trucs que ens facin la vida més fàcil. Amb explicacions clares i exemples il·lustratius, ens permetrà escriure uns correus eficaços i que ofereixin de nosaltres una bona imatge professional. Alguns d'aquests consells són:


1. Escriu amb correcció, per assegurar-te la comprensió i la bona imatge.Estructura bé el text i repassa el que has escrit abans d’enviar-ho.

2. Facilita la lectura amb una bona distribució del text.
Salutació + introducció + contingut + comiat

3. Tingues cura de la cortesia en les relacions per internet
. No reenviïs correus ni divulguis adreces de correu de tercers sense permís.

4. Actua segons el grau de formalitat que ha de tenir la relació
. Vostè per a un correu més formal; tu per a un tracte proper.

5. Utilitza recursos tipogràfics perquè el correu sigui més visual
. Un cos de lletra ínfim no permet llegir bé el contingut.

6. Pensa que molts correus electrònics es llegeixen en telèfons i altres aparells de butxaca. No t’excedeixis en la informació!

7. Troba el to i l’estil adequat per a cada interlocutor. “Joan, estaria bé parlar d’un augment de sou, no?”. (És la millor manera d’adreçar-te al teu cap?)

8. Sigues clar i concís
: el temps del receptor també és or. “No sé com explicar-t’ho, però aquell assumpte que teníem entre mans no tira endavant a menys que l’encarrilem d’una manera diferent de com ho fèiem”.

9.
Recorda que un cop el correu s’ha enviat, ja ha escapat del teu control. Rellegeix sempre abans de prémer la tecla de tramesa: evitaràs penedir-te’n després.

10.
Els correus electrònics són part de la teva imatge i de la imatge de la teva empresa. Segueix el manual d’estil pel que fa al logotip, la tipografia i la signatura.