18/7/09

BAIXA LA COMPRA DE LLIBRES

Segons dades de la Federació de Gremis d'Editors d'Espanya (FGEE) la compra de llibres ha baixat el darrer trimetre en què el 51% dels entrevistats afirma que ha comprat algun exemplar durant aquest període, davant del 58% que ho va fer l'any passat. La venda de llibres ha baixat un 7% en un any.
L'estudi també comenta que el percentatge de lectors a Espanya se situa en el 54,7% de la població de més de 14 anys. D'aquests, un 41,2% es declara lector freqüent, és a dir, que llegeix llibres cada dia o setmanalment.
Però hi ha un 45,3% de la població que no llegeix i, d'aquests, un 31,6% reconeix que no ho fa mai.
Les dones continuen sent més lectores (59,1%) que els homes (50,1%).
Els llibres més venuts són: Els homes que no estimaven les dones i La noia que somiava un llumí i un bidó de gasolina, tots dos de Stieg Larsson. Després d'aquest autor hi ha La soledad de los números primos, de Paolo Giordano; El huésped, de Stephenie Meyer, i El noi del pijama de ratlles, de John Boyne.
L'autor més llegit és Ken Follet, seguit per Dan Brown, Carlos Ruiz Zafón, Stieg Larsson i Stephenie Meyer.

4 comentaris:

Manel Haro ha dit...

El sector editorial s'ha de reinventar o patirà molt.

Anònim ha dit...

Ostres, doncs us asseguro que no és pas per mi, perquè en el meu cas l'únic que baixa, a part del gruix de la cartera, és algun estirabot de la meva parella quan veu que no tinc aturador a les llibreries!!
De tota manera és una llàstima.

Anònim ha dit...

És un plaer per mi, entrar a una
llibreria i descobrir nous titols
cada setmana, parlar amb gent que
treballa de llibreter i escoltar
recomanacions, també seguir aquest
blog.
Que la lectura és un dels millors
hobbies.
I no ho compto, que segur que m'esgarrifaria, però el plaer de
la lectura és tant gran que no m'estic de comprar i comprar.

caterina ha dit...

Jo complesc cada mes amb la compra de tres llibres mínim (els llibres són tota una adicció per a mi). Em crida l'atenció, almenys a Palma, que tot i la crisi cap llibreria ha tancat. En el fons, malgrat que es digui que la gent llegeix poc, etc, és un bon senyal. Si ho mirem per aquí crec que les coses no estan tan negres :)