4/4/10

UNA PART DEL TOT. Steve Toltz

Editorial: La Campana/Ed. B
Pàgines: 768

«Em sembla que ho hauria d’admetre d’entrada: aquesta història tractarà tant del meu pare com de mi. Em treu de polleguera que un no pugui explicar la història de la seva vida sense convertir el seu enemic en una estrella, però les coses són així. La veritat és que tot Austràlia menysprea el meu pare, potser més que cap altre home, de la mateixa manera que venera el seu germà, el meu oncle, potser més que cap altre home... També us haig de dir el següent, només per treure-m’ho de sobre: No trobaran mai el cos del meu pare.»

Steve Toltz ha debutat amb un gran nivell amb Una part del tot. Les crítiques han elogiat el seu debut literari i els més atrevits han comparat la seva novel·la amb el gran clàssic de John Kennedy Toole, La conjura de los necios.
Una part del tot ha estat finalista del Premi Booker 2008 i ens ofereix la historia d’una familia d’australians i la relació del pare Martin Dean i el seu fill Jasper Dean.
Al començament Jasper, descriu al seu pare, com l’home més odiat d’Austràlia però després la seva reflexió ens ofereix altres matissos on es barregen sentiments oposats com l’odi i l’amor. De fet. durant gran part de la seva vida, Jasper no ha sabut si odiar, estimar i assassinar al seu pare, Martin, Però un cop mort, les seves reflexions tenen un caire ben diferent.
Després de la mort del seu pare, Jasper ens ofereix una reflexió sobre la relació amb el seu pare i dels viatges i moments que han conviscut junts.
Des de la Segona Guerra Mundial fins arribar als nostres dies el relat ens ofereix un viatge per diversos indrets com París, Vietnam, Austràlia o Tailàndia.
Una història plena d’aventures i de reflexions sobre el món i la vida.