25/7/08

ELS HOMES QUE NO ESTIMAVEN A LES DONES. Stieg Larsson

Editorial: Columna /Destino
Pàgines: 626
Títol llarg i gens comercial el llibre de Stieg Larsson. S'anomena Els homes que no estimaven a les dones i s'ha convertit en un dels fenòmens dels darrers temps. Ritme àgil i lectura força planera són alguns dels arguments per llegir aquest llibre que combina també corrupció política, espionatge, amor i d'altres ingredients que ens faran passar una bona lectura.
Aquest és el primer títol d'una trilogia de l'autor suec que va morir a l'any 2004 d'un atac de cor poc després de fer entrega al seu editor el tercer volum de la trilogia i poc abans de veure publicat el seu primer llibre. Larsson era periodista i reporter de guerra i expert en els grups d'extrema-dreta. Tenia en ment publicar 7 volums de la sèrie Blomkist però finalment els lectors només podran gaudir de 3 volums.
Una llàstima sense cap mena de dubte perquè aquest autor prometia bones novel.les
El protagonista de Els homes que no estimaven a les dones és en Mikael Blomkvist, periodista i fundador de la prestigiosa revista econòmica sueca Millennium, és acusat i condemnat per difamació pels tribunals d'Estocolm. El seu delicte ha estat fer públiques una sèrie de greus acusacions contra un dels empresaris més importants del país. Abans d'entrar a la presó, però, rep una curiosa trucada: en Henrik Vanger, patriarca d'una altra de les sagues escandinaves més poderoses, li demana que investigui la desaparició quaranta anys enrere de la seva neboda Harriet. Amb l'inestimable ajut de Lisbeth Salander, una jove pertorbadora i socialment inadaptada, carregada de tatuatges i pírcings, i amb memòria fotogràfica i unes habilitats com a hacker insuperables, formarà un tàndem perfecte i junts es veuran arrossegats dins una espiral de secrets i mentides que no s'haurien imaginat mai.

8 comentaris:

jomateixa ha dit...

amb aquest títol no em pensava pas que tractés de tot això. Crec que el poso en llista.

Jansy ha dit...

Jo l'he comprat, però encara en tinc uns quants en cua abans d'aquest. Té molt bona pinta! I llàstima això dels 3 de 7.

Anònim ha dit...

L'he llegit i m'ha enganxat moltíssim, és un llibre per a llegir en vacances perquè m'he descobert llegint a les 2 de la matinada. Però, he de dir que el llibre arriba al clímax quan encara li queden unes 100 pàgines per al final i a partir d'ahí perd força.

Anònim ha dit...

Estic llegin a a correcuita, marxo de vacances i es un totxo de
625 pàgines i que pesa una mica massa per moure's per aeroports.
Però bé, el vaig començar fa poc
i la veritat es que enganxa tant
que segur que l'acabo abans de marxar.
Fins i tot abans d'anar a treballar
a les 7 del matí llegeixo. Feia temps que no ho feia a aquestes hores.
Crec que SI, es la novel.la negra
extrella de la decada.

Carlota ha dit...

Recomenable 100x100!!
És una novela negra amb una trama ben lligada, que com ja heu dit enganxa...
Aquest St. Jordi aprofitaré per comprar el segon llibre de la saga a veure que tal és... Algú l'ha llegit??

Joan ha dit...

jo he aprofitat per comprar el primer. L'he començat i ja hi estic ben enganxat.

Anònim ha dit...

és increïble aquest llibre i els dos que el segueixen. Stieg Larsson va ser un gran mestre de la novel·la negra. Us recomano a tots que llegiu aquesta trilogia de culte!
Per cert, això de que en volgués publicar 7, no ho sabia...

si voleu saber més sobre llibres, aquí teniu la meva pàgina personal: www.queesliteratura.com

Anònim ha dit...

Hola, algú em sabria dir si el llibre va ser traduït del castellà al català o directament del anglès al català? Moltes gràcies!