2/4/08

QUÈ ENS FA DECIDIR COMPRAR UN LLIBRE O UN ALTRE?

Què fa que un lector llegeixi un llibre o un altre? En el moment d’entrar en una llibreria comença un món màgic on tots els llibres fan tot el possible per captar la nostra atenció.
Però que fa que llegim un llibre i no un l’altre?
De fet, és un dels grans misteris i de ben segur que si les editorials tinguessin la fómula secreta la cosa ja no tindria mèrit.
A l’illa dels llibres vam preguntar als nostres lectors el motiu principal alhora de llegir un llibre, El 71% va escollir l’argument cosa que demostra que els lectors no es deixen enlluernar per grans portades o autors de bestseller alhora de comprar un llibre. Sembla lògic, no?. Un 16% pensa en l’autor, fet que demostra que encara n’hi han lectors que segueixen als escriptors amb tanta devoció que són capaços de llegir qualsevol cosa. Una passió comparable a l’admiració a un cantant o un equip de futbol.
I de la coberta, què?. Doncs d’aquest tema en podem dir que només enganxa al 6%. Fer una bona portada es tradueix en un bon reclam. És sens dubte el primer contacte entre el llibre i el lector. Un acte de seducció que ja veurem segons després si aquest filtreig segueix o no.
I finalment el nombre de pàgines. Depen de quin comprador, aquest és un fet que, importa i molt. Potser té davant de les seves mans la millor novel.la del món però trova que té poques pàgines i clar si és pe run regal, potser no quedarà molt bé i prefereix una novel.la gruixudeta per quedar bé. Existeix alguna relació entre qualitat i nombre de pàgines? Cap ni una. Potser si que haurem de fer es una divisió entre el nombre de pàgines i el preu del llibre per tal de veure si la mitjana és econòmica o no.
Només un 6% es decanta pel nombre de pàgines.
És una sort que de moment la majoria dels lectors valoren el més important l’argument de la novel.la

4 comentaris:

jomateixa ha dit...

Jo vaig votar a la teva enquesta, però hi ha una altra cosa que també m'influeix, de vegades,a l'hora de comprar-me un llibre: Les recomanacions dels amics. No sempre tenen els mateixos gustos, però la combinació d'una recomanació i de l'argument, és de vegades una bona guia.

Júlia ha dit...

Crec que les persones, en general no responen amb prou sinceritat, fins i tot de forma inconscient 'creuen' que pensen en l'autor, però un llibre d'un mateix autor molt més barat però amb una portada 'antiga' no es ven com un de modern. Ho he comprovat amb llibres que es podien trobar 'd'ocasio' molt barats i el mateix llibre amb nova tapa, molt més car, té més sortida.


En això hi ha molta sort, casualitat, oportunitat... Llibres que surten molt bé, al cap d'uns anys no se'n canta ni gall ni gallina i a l'inrevés. No hi ha fòrmules però les modes influeixen força. El títol també pesa, crec que si La Plaça del Diamant s'hagués dit 'Colometa' com volia Rodoreda al principi no hagués tingut tanta empenta.

bajoqueta ha dit...

De vegades és un conjunt de coses que fan comprar un llibre determinat i no un altre. Cadascú té unes preferències en qüestió d'autors o número de pàgines, etc., però a la gent que li agrada llegir molts cops no mira res en concret, es deixa portar i el llibre per si sol ja crida perquè el compren, tot un misteri si...

Anònim ha dit...

Jo al comprar un llibre em deixo influenciar per tot plegat. L'argument, l'autor i la pinta del llibre. Admeto haver comprat un llibre només per la coberta i la grandària, per cert no em va agradar.