9/3/10

LA BELLESA I L'INFERN. Roberto Saviano

Editorial: Empúries/Debate
Pàgines: 256

Al llarg d’aquests anys escriure m’ha donat la possibilitat d’existir. Escriure articles i reportatges. Contes i editorials. Una feina que no ha estat una feina i prou, per a mi. Ha coincidit amb la meva vida mateixa. Si algú es pensava que viure en una situació tan difícil em podria empènyer a amagar les meves paraules, s’ha equivocat. Ni les he amagades ni les he perdudes. Però això també ha coincidit amb una lluita, una lluita quotidiana, un cos a cos silenciós, com un combat ombra. Escriure, no renunciar a les meves
paraules, ha significat no perdre’m. No donar-me per vençut. No defallir."


Robert Saviano publica aquesta setmana La bellesa i l’infern. Es tracta d’un recull d’articles escrits entre 2004 i 2009.
El llibre ofereix cròniques sobre el futbolista Lionel Messi, la periodista russa assassinada Anna Politkóvskaya, la cantant sud-africana Miriam Makeba (o Felicia, la mare de Peppino Impastato, que durant 20 anys va haver de veure el rostre de l'assassí del seu fill fins i tot obtenir justícia.
Dividida een cinc capítols temàtics ('Sud', 'Homes', 'Negocis', 'Guerra' i 'Nord') i reuneix una vintena de texts sobre diversos assumptes i personatges reals.
L'obra ofereix des dels primers passos de l'escriptor en la literatura fins a la militància antimàfia que va fer que Saviano visqui des de 2006 sota protecció oficial.Nascut a Nàpols a l’any 1979 vaser força conegut arran de la publicació de 'Gomorra'. La seva publicació va suposar que fos amenaçat de mort per la Camorra napolitana.